Milánská katedrála V poslední době jsem bojovala s nedostatkem času, takže většina z vás možná ani neví, že jsem v dubnu navštívila ita...

Italský Milán: Krásná architektura, fotbal a zážitky!

čtvrtek, června 25, 2015 Unknown 2 Comments

Milánská katedrála
V poslední době jsem bojovala s nedostatkem času, takže většina z vás možná ani neví, že jsem v dubnu navštívila italský Milán. Šlo o mou druhou pracovní cestu a namířeno jsem měli na milánský fotbalový stadion San Siro.

Musím uznat, že Milán je naprosto okouzlující město. Na můj vkus je sice centrum trochu přeplněné lidmi, ale ta okolní krása to všechno vynahrazuje. Nejznámější památkou tohoto města je Milánská katedrála Il Duomo di Milano, která je sídlem milánského arcibiskupa. Jedná se o jednu z největších katedrál na světě. Dalším pozoruhodným klenotem je hrad Castello Sforzesco, na jehož výzdobě pracoval například i Leonardo da Vinci. 

Milánský hrad
Milánský hrad s fontánou
Teď už ale k hlavnímu bodu zájezdu. Pracovně jsem se podívala na nejsledovanější milánský fotbalový zápas, jímž je milánské derby mezi AC Milán a Inter Milán. Toto derby se hraje na stadionu San Siro s kapacitou 80 tisíc diváků! Zápas byl naprosto skvělý a atmosféra neuvěřitelná, ale víc rozepisovat dnes nebudu. Pokud se chcete dozvědět o fotbalu, čtěte blog na našem firemním webu.

Já přidám jenom malý vtipný zážitek ze stadionu. Jelikož jsem se o fotbal nikdy nezajímala do té míry, že bych vyloženě byla fanynkou nějaké ligy nebo týmu, rozhodla jsem se až po cestě, komu budu fandit v tomto milánském derby. Volba nakonec padla na AC Milán, protože je to menší a "slabší" tým. U stadionu jsem si suverénně šla koupit šálu AC Milán, a poté odkráčela na stadion hledat své místo. To jsem našla, sedla si a čekala, co se bude dít. Místa kolem mě se začaly postupně plnit a já jsme se začala cítit zvláštně. Všichni kolem mě totiž byli fanoušci Interu Milán. Měla jsem lístky do "špatného" sektoru. :)

Myslela jsem si, že se nebude nic dít, nicméně si toho jedna horlivá fanynka Interu všimla a začala mi něco říkat, samozřejmě v italštině, ve které nerozumím ani slovo. Naštěstí tam měla nějakou příbuznou, která uměla anglicky. Chvíli jsme si spolu povídaly. Bylo mi řečeno, že jsem ve špatném sektoru, a že si mám dávat pozor, abych od někoho nedostala. :) Samozřejmě to byla jenom sranda. Moje nová kamarádka z Itálie se jmenuje Carlotta, je to studentka práv a já jsem pozvána do Itálie na prázdniny.

P.S. Pokud se vám líbí můj blog a chcete veškeré novinky z první ruky, lajkujte moji FB stránku.  
Uličky cestou na stadion
Stadion San Siro
Stánky okolo stadionu
Opravdoví fanoušci si mohou koupit například tuhle klávesnici v barvách Interu

Na stadionu před začátkem zápasu

Choreo AC Milán
V obležení modrých fanoušků Interu
Hra

2 komentáře:

  1. na prázdniny do Itálie? to je skvělé! :)) fotky jsou parádní... tvá práce je úžasná :))

    OdpovědětVymazat