Dnes se pustím do rekapitulace nejlepších hudebních počinů, které jsem slyšela za rok 2014. Celkem jsem vybrala desky sedmi zahraničních ka...

Nejlepší hudební desky roku 2014 I.

pátek, ledna 23, 2015 Unknown 7 Comments

Dnes se pustím do rekapitulace nejlepších hudebních počinů, které jsem slyšela za rok 2014. Celkem jsem vybrala desky sedmi zahraničních kapel a jedné české. V prvním dílu mého shrnutí představím polovinu. Jako poslední uvedený v článku je můj absolutní vítěz desky roku 2014. 


Behemoth - The Satanists 
Behemoth - The Satanists

Polským provokatérům Behemoth jsem dlouhé roky nemohla přijít na chuť, ale nejnovější deska The Satanists mě naprosto uchvátila. Vedlejším efektem tohoto uchvácení je fakt, že jsem začala poslouchat i starší věci.

Černá a zlověstná temnota napadne sluch každého, kdo si tuto desku pustí. Tihle zrozenci pekla zpomalili a to jim dodalo do jejich blackového zvuku nebývalou pompéznost. Nové songy dostaly nádech epického vyprávění, které si vychutnávám často a opakovaně.

Nejlepší songy: The Satanists, Ben Sahar, Ora Pro Nobis Lucifer




Angels and Airwaves - The Dream Walker
Angels and Airwaves - The Dream Walker


Deska The Dream Walker vyšla skoro na konci roku, ale zaslouženě patří do mého seznamu. Angels and Airwaves si jedou dál po své alternativně-elektro-vesmírné cestičce. 

Celou tuhle káru řídí Tom Delonge, který udržuje vysoký standard. Na kvalitě se nepodepsala ani skutečnost, že se Delongovi kapela v roce 2014 rozsypala pod rukama a členem zůstal už jen on a bubeník Ilan Rubin.

Nejlepší songy: Teenagers and Rituals, Tunnels, Anomaly






Iron Reagan - Tyrrany of will
Iron Reagan - Tyranny of will



Iron Reagan měli cestu k popularitě dobře vyšlapanou, jelikož se kapela skládá ze členů profláklých Darkest Hour nebo věčných pařmenů Municipal Waste.  

Tato grupa vznikla v roce 2012, kdy vydala demo. V roce 2013 přišla první deska, minulý rok druhá. Řeknu vám, pokud mám někdy problém dokopat se ke cvičení nebo vyždímat ze sebe na běžeckém tréninku maximum, tak tohle všechny moje "problémy" vždycky vyřeší. Naprosto parádní nadílka thrashmetalového nářezu. Pozor! Při poslechu hrozí exploze hlavy!

Nejlepší songy: I Wont Go, Close to Toast, Miserable Failure




Sólstafir - Ótta
Sólstafír - Otta

Dle mého skromného názoru - nejlepší deska roku 2014, kterou vydali islandští Sólstafir. Ótta je ještě melancholičtější a zachmuřenější, než by se podle obalu dalo očekávat. 

Tuhle hudbu si zamilujete hned při prvních tónech, které se k vám proderou přes mrazivě atmosférický podkres. Smyčce a piáno, to je něco, co od této kapely moc neznám. O to větší překvapení bylo, když jsem ve druhé písni identifikovala banjo.

Sólstafir se těžko zařazují. Kdysi začínali s black metalem, dnes je to čistě pocitová záležitost. Ideální pro milovníky severu. Tohle je hudba, která charakterizuje Island. Drsnou, chladnou, nepolapitelnou, ale čistou krásu divoké přírody.  
Nejlepší songy: Ótta, Dagmál, Till Valhallar

7 komentářů:

  1. Žádného z těchto interpretů neznám :/ Ale za rok 2014 se mi velmi zalíbila nová deska The Pretty Reckless - Going to the Hell

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      to vůbec nevadí, že to neznáš... Všechno je dohledatelné na Youtube :) The Pretty Reckless znám, je to celkem dobrá kapela :)

      Vymazat
  2. Trošku se stydím, že neznám jediného interpreta. :/
    Ale za mě byly letos nejlepší alba od Neighbourhood, Bastile, Imagine Dragons a Arctic Monkeys. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      já myslím, že není za co se stydět... :) Já mám hodně specifický vkus a poslouchám docela neznámé věci... Koukám, že posloucháš docela indie a britského roku, tak to by sis mohla poslechnout právě Angels and Airwaves, mohl by tě to zaujmout :)

      Vymazat
  3. ten Behemoth som ešte nepočúvala ale so Solstafirom súhlasím :) šliapu poriadne vysoko! Oproti starému albumu je toto trošku temnejší počin :) Angels and airwaves som počúvala asi sto rokov dozadu a musím sa priznať, že som na nich úplne zabudla! Ďakujem za tip aspoň viem čo budem v najbližšom čase počúvať :)

    LadyinBlack

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Behemoth jsou fantastičtí, rozhodně doporučuju... A Sólstafir, k tomu není potřeba nic dodávat :)

      Zuzana (Polární vlk)

      Vymazat
  4. Za Behemoth palec hore ;) Máš výborný hudební vkus :)

    OdpovědětVymazat