Fotil Vítek Své první dojmy z Budapeště jsem vám již sdělila před několika dny , stejně tak jsem vám ukázala město v noci . Teď přicház...

Co nesmíte minout v Budapešti

středa, dubna 08, 2015 Unknown 3 Comments

Fotil Vítek
Své první dojmy z Budapeště jsem vám již sdělila před několika dny, stejně tak jsem vám ukázala město v noci. Teď přicházím s posledním článkem z Maďarska. 

Upřímně, centrum Budapešti je překvapivě čisté a opravené. Jako celek působí velmi pěkně a výlet jsem si opravdu dost užila. Při prohlídce města rozhodně nesmíte minout obrovskou baziliku sv. Štěpána, která majestátně ční nad zbytek okolních budov. 

Za zmínku určitě stojí také místní metro, které je druhé nejstarší v Evropě. Jeho secesní výzdoba je fascinující. Dopravu metrem doporučuji jen z toho důvodu, že v Budapešti je pěšky všechno pekelně daleko.

Pokud jste milovníci výhledů, tak ten nejlepší vám poskytne vrchol Rybářské bašty. Důležité je samozřejmě také dobré počasí, jinak totiž nad městem visí zvláštní šedý opar, který nevypadá vůbec hezky. Dalším místem na výhledy je rozhodně Budínská citadela na jednom z přilehlých kopců.

Nám osobně se dost vyplatilo jen tak se toulat uličkami města, nasávat atmosféru a nechávat se unášet kouzlem jednotlivých zákoutí. Závěrem mohu říct, že tři dny je na Budapešť málo, tudíž se sem hodláme vrátit. Nestihli jsme se podívat do žádných vyhlášených lázní, ani do ZOO, kde mají mít dokonce i koaly.

P.S. Pokud se vám líbí můj blog a chcete veškeré novinky z první ruky, lajkujte moji FB stránku.
bazilika v Budapešti

uličky kdesi v Buda

uličky kdesi v Buda

panorama

metro

metro

metro

uličky

Rybářská bašta

Rybářská bašta

výhled na Budapešť

panorama

my a Rybářská bašta v odraze

Rybářská bašta

kouzelné náměstí

3 komentáře:

  1. to metro vypadá zajímavě... já jela metrem jednou v životě a byl to pro mě zážitek :D jinak fotky jsou opět moc hezké a já bych určitě šla do Zoo :D miluji Zoo :D :D :D a k té fotce, kde jste spolu... moc vám to sluší :))

    OdpovědětVymazat
  2. Překvapilo mě, jak je Budapešť krásná, takhle jsem si ji vůbec nepředstavovala :) Jinak mě taky zaujalo to metro - staré, ale vypadá velmi zachovale a upraveně.

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá to úžasne, do Budapešti sa chcem ísť rozhodne pozrieť, až trochu utíchne tá utečenecká invázia.
    Bianka

    OdpovědětVymazat